reklama

Čriepok o babičke ...

Moja babka trpela chorobou, ktorá jej nikdy nebola celkom diagnostikovaná alebo presne pomenovaná. Nechodila a hýbala iba čiastočne jednou rukou. Môj otec bol jej najmladšie dieťa a aj ani on si ju nepamätá na nohách. Chcela by som povedať, že bola zvláštna a zázračná, ale to by nebola pravda. Bola tak babkovsky obyčajná a možno práve preto výnimočná...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Pamätám si ju, ako vždy ležala na velikánskej dubovej posteli. Občas zamávala vejárom, aby odplašila muchy. V takom gazdovskom dome ich vždy bolo neúrekom. Pamätám si, ako hodinu pred obedom otec vždy zabíjal muchy v kuchyni a dedo sedel na gauči, fajčil a žartom vravieval:

- Nebi ich teľo, nechaj dajaku na fajtu!

Babka vždy obedovala prvá, mama ju nakŕmila a potom sme sa najedli my "zvyšní" spolu. V dňoch keď bolo veľmi horúco, ostávala som väčšinou v dome. Pomáhala som s obedom, upratovaním alebo som sa len tak túlala po dome, otvárala skrine a skúšala si tie fantasticky bohaté staré sukne "kidľe". No ak "ma nikde netrebalo" sedávala som na posteli pri babke a rozprávala som jej všetky svoje hlúposti a táraniny. A keď som už nemala čo povedať, chcela babka, aby som jej ískala vlasy. Keď som začala chodiť do školy a naučila som sa čítať, bolo mojou povinnosťou predčítavať z modlitebných knižiek alebo z knižiek, čo poslušne sedeli v knihovnci, odkedy sa otec odsťahoval z domu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musím sa priznať, že som sa jej niekedy vyhýbala, nechcelo sa mi byť vo vnútri a čítať, nechcelo sa mi rozprávať ani sa modliť... Prežívala som obdobie, v ktorom sa mi nechcelo sedieť na mieste, zavretá v dome. A potom keď zomrela, prichytila som sa raz, ako sa potichu tmolím po dome a niečo mi chýba.

Uvedomila som si, že nechcela byť sama. Ískanie vlasov a čítanie z kníh... to všetko bol iba spôsob, ako ma čo najdlhšie udržať v izbe, aby nebola osamelá. Odvtedy je mi ľúto každej chvíle, kedy som sa snažila od nej utiecť, viem, že ona ma chápala, že sa nehnevala ale stále... 

Mirka Polohová

Mirka Polohová

Bloger 
  • Počet článkov:  280
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Píšem o tom, čo vidím, čo cítim a keď mi je dobre, tak nepíšem takmer vôbec. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky detstvaCooltúraZamyslime saSúkromnéNezaradenéNa poslednej strane

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu