reklama

O tom, prečo neverím na kúzelnícke triky

Mokrú bundu som zavesila na parožie vešiaku v predsieni a stôl v kuchyni podoprela rohom zošita. Chcem ťa dnes, milý čitateľu, oslovovať staromódne. Hádam to pochopíš aj ako prejav mojej úcty za čas, čo mi venuješ. Dovolím si ti dokonca tykať a dúfať, že mi to nebudeš mať za zlé. S tými kúzlami to teda bolo takto.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Možno ma nepoznáš a nevieš, že som kedysi dávno verila všetkým kartovým trikom. Verila som, že kúzelník môže lietať a jednoduchý pohyb obručí mi bol dôkazom, že žiadne laná ho nedržia. Verila som, že holubice hniezdia v čiernych klobúkoch a krásne asistentky miznú v tajomných krabiciach a zjavujú sa uprostred publika.

Až raz mi ktosi prezradil, že to je iba trik. Rýchla myseľ a ostrý zrak ho odhalia na prvýkrát. Vtedy som na kúzla prestala veriť. Možno zo mňa hovorila urazená pýcha, že som si toľko rokov nechala zo seba robiť blázna. Alebo v tom bolo aj niečo iné... Vieš, Jaro povedal, že záhadu krabičky poznať nechce, dokonca ani trik s nekonečnými kartami. Vraj si chce uchovať pocit tajomna. Asi sa toho nebojí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kúzelník ľahko uhádne, akú farbu si si vybral. Uhádne to dokonca aj vtedy, ak intezívne myslíš na červenú, no do škatuľky si vložil čiernu. Vždy presne vie, aká karta je navrchu a kde sa schováva tá, ktorú si si vybral. Možno sa zasmeješ a povieš si, že ilúzie patria k životu. Že z času na čas sa treba nechať unášať prúdom. Ale čo ak jediné na čo myslíš, nie sú príjemné pocity bezváhového stavu? Čo vtedy, ak si celý čas uvedomujes, že na konci ťa čaká oná realita.

Preto som ti chcela, milý čitateľu, povedať, že nie je dobré veriť kúzelníckym trikom. Ja chcem vedieť všetko. Chcem odpoveď na otázku "ako to robíš" hneď - tu a teraz. Chcem prísť každej záhade na koreň, poznať každé tajomstvo jeho šikovných rúk. Z každej ilúzie vylúpiť stred poznania, lebo iba vtedy si môžem byť istá, že nepodľahnem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priznávam sa ale, že v tom je trošku detského sklamania. Keď sa trik prezradí, vysvetlí, stratí sa posledná nádej, že predmety môžu lietať, že ženu možno rozkúskovať motorovou pílou, že je možné prejsť stenou čínskeho múru. Ale aj tak...

Nenechám sa zvábiť tým, čo neexistuje.

... pretože ....

Realita síce nie je taká farebná, ale každá ilúzia sa raz pominie.

Mirka Polohová

Mirka Polohová

Bloger 
  • Počet článkov:  280
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Píšem o tom, čo vidím, čo cítim a keď mi je dobre, tak nepíšem takmer vôbec. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky detstvaCooltúraZamyslime saSúkromnéNezaradenéNa poslednej strane

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu