reklama

O drahých daroch

V zamatovej krabičke mám odložený šperk, ktorý mi teta Marienka darovala ráno po svadbe. Je na jemnučkej retiazke a vyzerá ako keby ho klenotník vyrobil pohládzaním. Viem, že sa stane jedným z krabičkových darov. Sú to tie vzácne veci, ktoré pre mňa znamenajú toľko, že sa ich bojím nosiť. Od babky Doris, som dostala náušice zabalené v papierovom obrúsku. Mala obrovský dom, 4 manželov a čínske misky so sladkosťami. Náušnice, čo mi darovala, som si pritláčala tak pevne, až mi od nich úplne zčervenali uši. A potom som raz otvorila krabičku a kamienok bol vypadnutý. Neskôr v ten deň mi hlas v telefóne oznámil, že babka navždy odišla.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Niektoré veci sú jednoducho iné. Kniha darovaná od Matúša, či tá iba požičaná od Tamky. Anjelik od Zuzky, čo celé roky trónil na monitoroch mojich pracovných počítačov, prežil sťahovanie kancelárií aj zmenu zamestnania. Aj ten malý, ktorého som dostala od loptošov na Vianoce má svoje miesto. Svietim si ním v noci, keď sa zobudím so strachom a počúvam tiché vzgotanie podláh.

Pri týchto malých i väčších veciach si uvedomujem, že tak málo záleží na tom, "čo". Viem, že nepotrebujem prstene s briliantmi. Úplne mi stačí taký drobunký so zeleným očkom. Prezrela som internet, lebo som sa chcela dozvedieť ako často zalievať bonsaj, čo som dostala na narodeniny, lebo som sa rozhodla, že aspoň tento kvet musí prežiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sme ľudia. Pocit blízkosti iného človeka, láska, ktorú nám dávajú, to ako veľmi nás milujú, aj to, že nás môžu zraniť nám dáva vedieť, že skutočne sme.

Sú momenty, keď vegetíme s Tamkou na balkóne a potom, keď si vyrozprávame úplne všetko, čo sa za celý deň stalo, sedíme vedľa seba a nemusíme si viac povedať nič. Ticho, ktoré medzi nami zavládne je plné slov o tom, ako je odrazu všetko fajn. Že už nič nemusíme, že všetko je jasné a zrejmé.

Vtedy cítim, že sme si darovali to, čo sa nekupuje. Darovali sme si pokoj, blízkosť a samé seba.

Mirka Polohová

Mirka Polohová

Bloger 
  • Počet článkov:  280
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Píšem o tom, čo vidím, čo cítim a keď mi je dobre, tak nepíšem takmer vôbec. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky detstvaCooltúraZamyslime saSúkromnéNezaradenéNa poslednej strane

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu