reklama

Nechcem byť prostriedok, chcem byť dôvod!

No nič s tým nenarobím, som žena. Chcela som občas pôsobiť nezávisle a rozhodne, ale pravdou bolo, že som sa často strácala vo svojich pocitoch. Ľahko som si vybudovala vzdušné zámky a potom nedávala pozor na to, kam padám. Vtedy sa stávalo, že som bola prostriedkom. Prostriedok na to, ako vyplniť prázdno v živote, prostriedok ako znovu začať, ako získať niečo, čo sa dlho hľadá, prostriedok na plnenie snov. Nebola som dôvodom prečo byť, budiť sa ráno a usmiať sa pri pomyslení na tmu. Teraz chcem byť dôvodom. Nikdy sa už neuspokojím s rolou prostriedku. Poznám svoju cenu. Ženy sa často uspokojujú s rolou prostriedku, lebo na to majú vo svojich očiach tie správne dôvody. Ale majú aj na výber.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Nie som ideál krásy, ktorý nám tlačia do hlavy médiá. Nie som typický vešiak na šaty. Ale som inteligentná, myslím rýchlo a niekedy si nedávam pozor na to, čo hovorím. Ale nikto ma nemôže obviniť z neúprimnosti. Možno som v minulosti bola spokojná, že som iba prostriedok, lebo som vyhľadávala iba ďalšie prostriedky. Pekné, prázdne misky.

Začínam pristupovať ku sebe ako ku dôvodu. Bola som dôvodom, pre ktorý sa niekto začal zlepšovať. Bola som dôvodom na plač i na smiech, bola som pravou ženou, ktorá fascinuje, zrádza, prichádza a odchádza. Bola som milovaná a milovala som ako každá iná žena a potom to prestalo. Zrazu som hľadala prostriedok, ako sa cítiť lepšie. Prostriedok na krátkodobé naplnenie. Nie dôvod na život a hlboký nádych.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prostriedky boli fajn. Pri nich som sa nikdy necítila naozaj použitá. Ale potom keď som niekedy vnímala niekoho ako dôvod... Vždy sa to skončilo v slzách.

A priznávam, že nastala aj opačná situácia. Nidky som si nemyslela, že dokážem ublížiť tak veľmi iba tým, že som. Asi som sa podceňovala.

Ale je to o nás o ľuďoch. O tom ako sa dokážeme ohodnotiť. Či si dokážeme vážiť samých seba a pochopiť, že každý z nás je dôvodom. Aj keď iba malým. Aj keď iba dôvodom na jeden úsmev denne. 

Mirka Polohová

Mirka Polohová

Bloger 
  • Počet článkov:  280
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Píšem o tom, čo vidím, čo cítim a keď mi je dobre, tak nepíšem takmer vôbec. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky detstvaCooltúraZamyslime saSúkromnéNezaradenéNa poslednej strane

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu