reklama

O tom, že prišla...

Milka napísala, že má rada jeseň, ale nie také "pľuhavstvo". Okrem toho, že som už dlho nepočula toto slovo, zistila som, že je skutočne tu. Obdobie, ktoré mi dáva pocítiť, že žijem. Viem, že ju milujem úprimnou láskou. Dokonca si od nej nechám robiť zle. Odpustím jej malé prehrešky, keď mi postrapatí vlasy alebo spôsobí, že v aute ráno prikúrim, aj to, že mi už nestačí sveter. Na ulici ma prepadáva pocit, že by som mohla byť čímkoľvek, práve v tej chvíli. Predávať zmrzlinu stočenú do špirály, spievať s fontánou alebo zabehnúť maratón. Vždy od septembra do obdobia prvého snehu verím na zázraky. Červený západ slnka mi pripomína, čo som stratila a pomaly si zvykám na šero, do ktorého sa zobúdzam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Žlté auto logistických služieb zastavilo neďaleko autobusovej zastávky. Vystúpil z neho nízky chlapík s veľkým vrecom. Zo schránky, ktorú otvoril vypadlo pár listov. Urobilo sa mi z toho akosi smutno.

Vzorne vypísané pohľadnice zvykol posielať pán, ktorý nosil celý rok károvanú čiapku so šiltom. Videla som ho ako priesvitnou páskou zalepoval staré obálky, aby sa z nich nevytratili slová. Chýbajú mi listy. Dostala som ich zopár. Rukou písaných, zalepených v obálkach. Teraz padajú na chodík samé. Unavili sa. Vedia, že prišla.. že je tu, že tu ostane iba chvíľu a potom sa zmení na belobu nepopísaných strán.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chytá sa ma nostalgia, ked zvažujem, aká bude jeseň bez neho. Ale neviním ju, vzala nám ho jar.

O čelo si opieram pohár bielho, vo vzduchu cítim vanilkovú príchuť drobných koláčikov odložených na Domčino piatkové rande, vyzerám oranžový západ slnka. Necháva ma čakať. Skúša, či to s ňou myslím vážne.

Aj keď odo mňa nepýta večný sľub vernosti v kamennom chráme, chce aspoň prsteň. A tak jej ho dávam, aj keď sa správa pľuhavo. Nastrkujem jej ho na prst a nečakám, že sa zmení. Viem, že pribehne uprostred prechádzky po obede. Keď sa dá ešte vyjsť, ešte na chvíľu dýchať. Ráno sa pripomenie bielou hmlou a večer mi dá pocítiť, že neostane dlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som rada, že je tu, že mi dopriala jeden svoj víkend s mojou Tamkou, že mi dopraje ešte jeden v spoločnosti vzácnych priateľov.

Potom nám bude znovu ľahko. Pri šálke horúceho čaju pod dekou s niekým, kto nám bude dýchať do dlaní, keď nadídu prvé mrazy.

Mirka Polohová

Mirka Polohová

Bloger 
  • Počet článkov:  280
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Píšem o tom, čo vidím, čo cítim a keď mi je dobre, tak nepíšem takmer vôbec. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky detstvaCooltúraZamyslime saSúkromnéNezaradenéNa poslednej strane

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu